Driven Treasury Handlare – Skanska Financial Services AB -

Vi stödjer

info@blaq.se

Driven Treasury Handlare – Skanska Financial Services AB

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag och erbjuder konkurrenskraftiga lösningar även för de mest komplexa uppdrag. Skanskas medarbetare tar hand om hela kedjan, från idé till fullbordat projekt inom allt från byggande till utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan.

Tillsammans med kunder och partners bygger och utvecklar Skanska för en hållbar framtid med långsiktiga målet att förbättra människors vardag. Tack vare ett starkt engagemang medverkar Skanska i några av vår tids mest intressanta projekt. Koncernen har 43,000 medarbetare på elva utvalda hemmamarknader i Europa och USA. Omsättningen år 2016 uppgick till 151 miljarder kronor.

Skanska har centraliserat sin finansverksamhet till Skanska Financial Services AB (SFS). Syftet med detta är att ha en affärsstödjande funktion som också möjliggör effektiv hantering och god kontroll av finansiella risker. Koncernbolagen är hänvisade till att genomföra sina finansiella transaktioner med SFS, som i sin tur agerar samordnat gentemot externa aktörer på finansmarknaderna. Idag har SFS totalt ett 50-tal anställda på Skanskas huvudkontor på Kungsholmen samt i New York. SFS kännetecknas av samarbete, kollegialitet, generositet och prestigelöshet, ett arbetsklimat som värdesätts högt.

 Senior möjlighet att utvecklas och växa på ett av Sveriges största Treasurys

Treasury ansvarar för kort- och långsiktig finansiering samt hantering av risker relaterade till valutor, räntor, likviditet och råvaror. Den nya medarbetaren kommer att vara en av fyra på Treasurys Front Office och rapporterar direkt till handlarbordschefen. I rollen ingår exekvering i finansiella instrument, analys, utbildning och rådgivning till interna affärsenheter samt kontakt med banker och andra externa motparter. Funktionen sammanställer även rapporter och prognoser till ledning och styrelse.

Din bakgrund

Rätt kandidat för denna spännande tjänst har högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande med minst 5 års relevant erfarenhet inom valuta- och/eller räntehandel från bank, konsultbolag eller Corporate Treasury. Du har en utpräglad erfarenhet från att arbeta med finansiell risk. Du har en djup förståelse för olika finansiella instrument, hur de används, värderas och redovisas. Tidigare erfarenhet från att ha arbetat i ett internationellt företag är en merit.

Dina egenskaper

För att lyckas i rollen har du en hög personlig mognad och känner dig trygg i ett etablera nya relationer, både internt och externt. Du behöver vara analytisk och noggrann med en stor social förmåga. I denna omväxlande roll söker vi någon med ett starkt driv och som ser möjligheter i samband med förändring. Du kan obehindrat kommunicera på både engelska och svenska. Som person måste du vara en prestigelös lagspelare, som bidrar till ett positivt klimat i gruppen.

Vi erbjuder

Skanska är ett stort och internationellt företag och präglas av en värderingsdriven företagskultur som bygger på öppenhet, hög prestationsnivå och en stark vilja att lyckas. Inom bolaget finns ett brett utbud av utbildningar inom strategi och ledarskap på olika nivåer. För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas och få mer ansvar över tid.

Vill du veta mer om tjänsten? I denna rekrytering samarbetar vi med Blaq Group och för övriga frågor och ansökan, kontakta Carl Tullberg, carl.tullberg@blaq.se, 070-092 39 05. 



Är tjänsten inte helt rätt för din profil? Gör då gärna en spontananmälan. Vid framtida uppdrag kan vi då kontakta dig när dina specifika kompetenser efterfrågas. Vi påbörjar alltid rekryteringsprocesser med vårt eget nätverk och du ökar dina möjligheter att bli headhuntad.

Spontanansökan

Till alla jobb

Kontakt

Namn

E-post

Ämne

Meddelande

Blaq Group AB
Engelbrektsgatan 9-11
114 32 Stockholm info@blaq.se Jonas Strimling
0739 88 39 05

Carl Tullberg
0700 92 39 05