Business Controller - SEB -

Business Controller – SEB

Är du en analytiker som vill arbeta i en modern miljö i förändring? Vill du arbeta i ett drivet team med vassa kollegor? Vill du synas och göra skillnad? Då kan detta vara tjänsten du väntat på.  

SEB är en av Sveriges ledande banker med över 15 000 anställda. Inom banken finns organisationen Group Functions, vilket ansvarar för de koncerngemensamma funktionerna såsom Technology, Operations, Group Real Estate, HR och Finance, vilket tillsammans utgör ungefär hälften av bankens totala verksamhet och kostnadsbas. Group Functions CFO har ansvaret för den ekonomiska styrningen av de koncerngemensamma funktionerna, vilket bland annat innefattar ansvar att överblicka, analysera och bistå med finansiell rådgivning till de olika verksamhetsområdena. Inom Group Functions drivs flera av de största strategiska initiativen och där utgör Group Functions – CFO en nyckelroll i att analysera och stötta beslutsfattandet i frågor som kan påverka hela banken och dess personal.

Nu söker SEB en riktigt vass Business Controller som vill utvecklas i en bank i förändring.

Detta är en riktig karriärtjänst för någon som är redo för nästa steg på en ledande bank i förändring, där du ges en spännande plattform att utvecklas och verka innan. 

Effektivisering | Utveckling | Analys

Som Business Controller blir du en viktig medarbetare till dina tilldelade områden inom Group Functions organisation. Banken genomgår en omfattande transformation till ett agilt arbetssätt och styrning, vilket kommer ligga till grund för detta uppdrag. I rollen arbetar du nära verksamheten och kommer agera rådgivare kring kritiska affärsbeslut och investeringar. 

  • Analysera, budgetera och presentera finansiella mål, kostnader och tidsplaner
  • Driva förändring med nya verktyg, skapa best-practice och driva effektivisering
  • Agera rådgivare med stöd och utmana organisationen i beslutsprocesser

Vem är du?

Vi tror att rätt kandidat för tjänsten är akademiker med minst 3 års praktisk erfarenhet från liknande tjänster. Rollen är i första hand en analytikertjänst, viket gör att en bakgrund från praktisk redovisning och bokföring inte är något krav. 

För att lyckas förväntas du vara en mycket god analytiker i kombination med bra presentationskunskaper. Viktigt är erfarenhet av att arbeta nära affären och vara rådgivare, samtidigt som du kommer behöva integritet och en förmåga att kunna prioritera och förstå underliggande värde.

Som person förväntas du vara driven, social och strukturerad som trivs med många motparter och sociala kontakter. SEB arbetar agilt vilket gör att du behöver vara bekväm i en miljö som kontinuerligt arbetar med förändring, och där ditt fokus kan förändras i takt med att bolaget gör förändringar.

Alla ansökningar behandlas löpande och i denna rekrytering samarbetar SEB med Blaq Group. För frågor kontakta gärna Carl Tullberg. 070-092 39 05, carl.tullberg@blaq.se

Läs mer om att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career

Det är vår grundläggande övertygelse att inkludering och mångfald är avgörande för vår framtida framgång. Vi strävar efter att ha en inkluderande, värdedriven kultur där medarbetarna känner sig högt värderade, respekterade och involverade oavsett vem de är, vad de tror eller varifrån de kommer ifrån.



Är tjänsten inte helt rätt för din profil? Gör då gärna en spontananmälan. Vid framtida uppdrag kan vi då kontakta dig när dina specifika kompetenser efterfrågas. Vi påbörjar alltid rekryteringsprocesser med vårt eget nätverk och du ökar dina möjligheter att bli headhuntad.

Spontanansökan

Till alla jobb

Kontakt

Namn

E-post

Ämne

Meddelande

Blaq Group AB
Regeringsgatan 111
111 39 Stockholm info@blaq.se 08 550 842 00