Communications Manager – Rhenman & Partners

Communications Manager – Rhenman & Partners

Är du vår nya Communications Manager som brinner för modern kommunikation?

Med ökande marknadsandelar fortsätter Rhenman & Partners att stärka sin position på den svenska och internationella marknaden. Vi befinner oss i en mycket spännande tillväxtfas och söker nu en Communications Manager som vill vara en del av vår resa och vårt team i trevliga ljusa lokaler på Strandvägen 5.

Rhenman & Partners Asset Management grundades 2008 och är en Stockholmsbaserad kapitalförvaltare med fokus på nischfonden Rhenman Healthcare Equity L/S. Sedan fondstart har vi kunnat redovisa en genomsnittlig årsavkastning som uppgår till + 19% med ett förvaltat kapitalet på drygt en miljard USD.

Kommunikation | PR | Kapitalförvaltning

I rollen som Communications Manager erbjuds rätt kandidat möjligheten att få arbeta med kommunikation, investerarinformation och faktaproduktion. Detta är en unik möjlighet att få arbeta brett med kommunikation på ett bolag där du kommer göra skillnad på riktigt. 

Rollen arbetar nära investor relationsorganisationen och ledning där ditt arbete är centralt för att säkerställa att våra viktiga motparter har rätt affärsmässig information. Du har mycket kontakt med fondbolaget i Luxemburg, vår PR-byrå, förmedlare och andra på vår kundsida. Communications Manager bär det huvudsakliga ansvaret för att förvalta och vidareutveckla Rhenmans kommunikationsplattform både online och genom events.

  • Sammanställa månadsrapporter, nyheter och nyckeltal samt kommunicera dessa både externt och internt
  • Ansvara för uppdateringar av utskick, faktablad och investeringsinformation, exempelvis webcasts
  • Uppdatera hemsidan och vara kontaktytan med bolagets externa PR och reklamkanaler
  • Strategisk planering kring events och informationsträffar

Bakgrund

För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet inom kommunikation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda och driva projekt samt att du känner dig bekväm med att dagligdags interagera med samtliga anställda.

Det ses som mycket meriterande med tidigare erfarenhet av att arbeta operativt med kapitalförvaltning med en förståelse för både produkter och marknad.

  • God teknisk förståelse kombinerat med genuint leverans- och kundfokus
  • Skicklig skribent och med en förmåga att skapa konkreta budskap i text
  • Noggrann med fokus på detaljer

Personliga egenskaper

Som person är du ansvarstagande, ordningsam, social, stresstålig, lösningsfokuserad och samtidigt skicklig på att skapa genomslag med små medel. Du ska vara en utåtriktad och energigivande person som ska kunna kommunicera obehindrat både på svenska och engelska i tal och skrift.

Kontakt

För att veta mer om tjänster kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Blaq Group AB – Carl Tullberg, 070-0923905, carl.tullberg@blaq.se



Är tjänsten inte helt rätt för din profil? Gör då gärna en spontananmälan. Vid framtida uppdrag kan vi då kontakta dig när dina specifika kompetenser efterfrågas. Vi påbörjar alltid rekryteringsprocesser med vårt eget nätverk och du ökar dina möjligheter att bli headhuntad.

Spontanansökan

Till alla jobb

Kontakt

Namn

E-post

Ämne

Meddelande

Blaq Group AB Regeringsgatan 111 111 39 Stockholm info@blaq.se 08 550 842 00